Yardım

Yardım Ara
Yardım Konuları / İade, Ürün Şikayeti ve Geri Gönderim / Ürün İadesi
  • Ürünümü iade etmek istiyorum, ne yapmalıyım?
    • Ürününüz size teslim edildikten sonra 14 gün içinde iade başvurusunda bulunabilirsiniz.

       

      İade başvuru işlemleri şu şekildedir;


      ·         İade işlemi için ürünü Hepsiburada’ya göndermeden önce başvuru kaydını oluşturun. Başvuru kaydı için tıklayın.


      ·         Ana sayfadan veya "Hesabım" menüsünden "Siparişlerim" sayfasına ulaşın. Sipariş sayfasının sağ tarafından bulunan “Kolay İade” butonuna basın.


      ·         İşlem yapılmasını istediğiniz ürünü seçerek  "İade ve Diğer İşlemler" seçimindeki “Ürünü İade Etmek İstiyorum” kısmından sebep seçiminizi yapın. Sayfanın sağ alt tarafında bulunan iade ve geri gönderim şartlarını okuyup “İade ve Geri Gönderim Şartlarını okudum, kabul ediyorum" kutucuğunu işaretleyerek “Devam Et” butonuna basın.


      ·         Açılan yeni pencereden iade edeceğiniz ürün için belirtilen adımları takip edin.


      ·         "Kaydet ve Bitir" butonuna bastıktan sonra kaydınız gerçekleşecek. Ekranda çıkan Yurtiçi Kargo gönderi kodunu kullanarak belirtilen tarihe kadar ürününüzü bize gönderin.

       

       İade koşulları şu şekildedir;

       

      ·         İade edeceğiniz ürün, aksesuarları ve hediye olarak verilen promosyonlu/kampanyalı ürünleriyle birlikte aynı anda, orijinal ambalajında iade edilmelidir.


      ·         İade edeceğiniz ürün kurumsal fatura ile satın alınmışsa yani faturası şirket adına kesilmişse, iade ederken şirketinizin düzenlemiş olduğu fatura ile birlikte gönderilmelidir. İade faturası, kargo payı dahil edilmeden (ürün birim fiyatı + KDV şeklinde) kesilmelidir.

       

      Başvurunuz sırasında sorun yaşamanız durumunda üyeliğiniz aracılığıyla "Bize sorun" sayfasından, Webchat uygulaması ile online olarak veya 0850 252 40 00 numaralı müşteri hizmetlerimizden bize ulaşarak da yardım alabilirsiniz.

  • Ürünümü iade etmek istiyorum, iade şartları nedir, hangi ürünleri iade edebilirim?
    • Satın aldığınız ürünü, kargodan teslim aldığınız günden itibaren 14 gün içinde Hepsiburada’ya başvurarak aşağıdaki koşullar dahilinde kargo bedeli ödemeden ücretsiz olarak iade edebilirsiniz. 

      Ürünlerin cayma hakkı dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün orijinal kutusunda ve içinde bulunan ambalajlara zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının yanı sıra varsa hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerle birlikte aynı anda hasarsız ve eksiksiz gönderilmesi gerekir.

      Satın alınan yazılım ve/veya oyun CD'si ile beraber satılan ürün paketlerinin içindeki yazılım/oyun CD'sinin açılması halinde, cayma hakkı kapsamında iade alınamaz.
       
      Cayma hakkı kullanılamayacak ürünler şunlardır:

       

      ·         Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler,

      ·         Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen ürünler,

      ·         Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler,

      ·         Gazete, dergi gibi süreli yayınlar,

      ·         Hızlı bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler,

      ·         Basılı ürünler (Kitap vb.)

       

      Kurulum gerektiren ürünler mutlaka yetkili servis tarafından açılmalı ve kurulumu yapılmalıdır. Yetkili servis dışında açılan ürünler garanti kapsamı dışında kalabilir. Servis kurulumu esnasında üründe sorun tespit edilirse tutanak ile değişim/iade işlemleri yapılabilir.


       
      Aşağıdaki ürünlerde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır. Aksi halde iade alınamamaktadır:

       

      ·         Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olanlardan iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan (iç çamaşırı, mayo, kozmetik, kulaklık vb.) ürünler iade alınmaz.

      ·         Her türlü yazılım ve programlar

      ·         DVD, VCD, CD ve kasetler

      ·        Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)

      ·        Telefon kontör siparişleri

  • 14 günlük iade sürem doldu, ürünü iade edebilir miyim?
    • Yasal süreçler gereği iade işlemleri ürünün size teslim tarihinden itibaren ancak ilk 14 gün içinde yapılabilmektedir. İade ürün işlemleri ve iade koşullarıyla ilgili detaylı bilgilere ulaşmak için tıklayın.

      Mesafeli satış yönetmeliğinin 12. maddesinin 1. fıkrasına göre satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün tüketiciden tahsil edilen tüm ücretleri geri ödemekle yükümlüdür.

       

       

  • Ürünümü iade ederken kargo ücreti ödeyecek miyim?
    • İade işlemlerinde kargo ücreti ödemezsiniz. 

       

      İade işlemleri esnasında e-posta adresinize gönderilecek olan kargo gönderi kodunu kullanarak anlaşmalı olduğumuz Yurtiçi Kargo ile ürünleri gönderebilirsiniz.

       

      E-posta adresinize gönderilen kargo gönderi kodunuza ayrıca başvuru takip linkiyle de ulaşabilirsiniz.

  • İade ürün gönderimi için verilen kargo kodunun geçerlilik süresi nedir? Geçersiz duruma gelen kargo kodu yerine nasıl kod alabilirim?
    • Ürün gönderimi için verilen gönderi kodları kargo firmalarının sistemlerinde 10 gün boyunca geçerlidir.

       

      10 gün içinde gönderim yapmadığınız durumda sitemizden yeniden başvuruda bulunarak yeni bir gönderi kodu almanız gerekmektedir. Üyelik girişi yaptıktan sonra sağ üst bölümde bulunan "Hesabım" menüsünden "Başvurularım" sekmesine giriş yaparak tekrar kod alabilirsiniz.

       

      Tekrar kod alabilmeniz için ürününüzün size teslim edildiği tarihten itibaren başlayan 14 günlük süre geçmemiş olmalıdır.

       

       Başvurunuz sırasında sorun yaşamanız durumunda üyeliğiniz aracılığıyla "Bize sorun" sayfasından, Webchat uygulaması aracılığıyla online olarak veya 0850 252 40 00 müşteri hizmetlerimizden bize ulaşarak da yardım alabilirsiniz.

  • İade ettiğim ürünün parasını ne zaman ve nasıl geri alabilirim?
    • Gönderdiğiniz ürünlerin bedeli, Hepsiburada tarafından iade işleminin onaylanmasının ardından 2 iş günü içinde tarafınıza geri ödenecektir. Ücret iadesi işlemi tamamlandığında size e-posta ve cep telefonu mesajı yoluyla bilgi verilir.


      Ödeme şekli kredi kartı ve tercihiniz para iadesi ise ödemeniz online olarak kredi kartınıza iadenizin onaylandığı anda hemen yapılacaktır. Ödemenizin hesabınıza yansıması bankaların işlem sürelerine göre farklılık gösterebilir.


      Ödeme şekli havale/EFT ve tercihiniz para iadesi ise bildirimde bulunduğunuz IBAN hesabınıza geri ödeme yapılacaktır.


      İade işlemi Hepsiburada tarafından bankanıza yapıldığı an, hesabınıza tanımlı olan e-posta adresine işlem detaylarını gösteren bir dekont gönderilir. Bu dekontu içeren e-posta elinize ulaştıysa, bankanıza Hepsiburada tarafından kesin olarak iade ödemesi yapılmış demektir.
       
      İade işleminin banka veya kart hesabınıza yansıma süresi ise bankanızın işlem sürecine göre değişkenlik gösterebilir. Bankaların  para iadesini hesabınıza yansıtma süreleri aşağıdaki tabloda iş günü olarak gösterilmiştir.
       
      Lütfen dekontun size ulaşmasından itibaren aşağıdaki tablodan bankanıza ait minimum süreyi kontrol edin. Bu süre geçtikten sonra, hesabınızda iade tutarını hala göremiyorsanız, dekontta belirtilen bilgilerle bankanıza başvurun.
       
      NOT:
       
      Taksitli Ödemeler


      Taksitli kredi kartı ödemelerinin iadesinde tutarın tamamı kredi kartınızın bankasına tek seferde ödenir. Bu aşamadan sonra banka, bu tutarı kredi kartınıza her ay taksit tutarı kadar yatırır ve çeker (ekstreye + ve – olarak yansır). Bu işlem, taksit sayısı kadar ay devam eder. Eğer iadeden önce 1 veya 2. taksit vb. ödemişseniz en son 1 ve 2 . taksiti hesabınıza yatırır fakat diğerlerinde olduğu gibi bu tutarları hem yatırıp, hem de çekmez, sadece ekstreye +taksit tutarı kadar meblağ yatırılır.
       
      Hediye Çeki Kullanılan Siparişler


      İade/iptal işlemi yapılan ürünlerde kullandığınız hediye çeki bedeli, üyelik sayfanıza ayrı bir çek olarak yeniden tanımlanır.
       
       

      BANKANIZ Hesabınıza Yansıma Süresi (İş Günü)
        Kredi Kartı Banka/ATM Kartı 
      Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş. 4 8
      Turkland Bank A.Ş. 8 8
      Odeabank A.Ş. 4 8
      ICBC Turkey A.Ş. 8 8
      BankPozitif Kredi ve Kalkınma Bankası A.Ş. 8 8
      Akbank A.Ş. 2 8
      Şekerbank T.A.Ş. 8 8
      Halkbank A.Ş. 2 8
      TEB A.Ş. 8 8
      ING Bank A.Ş. 8 8
      Aktif Yatırım Bankası A.Ş. 8 8
      Burgan Bank A.Ş. 8 8
      Citibank A.Ş. 4 8
      HSBC Bank A.Ş. 1 8
      Anadolubank A.Ş. 4 8
      Turkish Bank A.Ş. 8 8
      Garanti Bankası A.Ş. 2 8
      Fibabanka A.Ş. 8 8
      Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş. 8 8
      QNB Finansbank A.Ş. 1 8
      Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş. 8 8
      Alternatifbank A.Ş. 8 8
      Denizbank A.Ş. 8 8
      Türkiye İş Bankası A.Ş. 1 8
      Vakıfbank A.Ş. 4 8
      Yapı Kredi A.Ş. 2 8
      Ziraat Bankası A.Ş. 2 8


  • Kargo firması iade gönderimi almaya gelmiyor.
    • Kargo firması kurye operasyonunu günlük olarak düzenlediğinden, ürün gönderim işlemlerinizde kargo firmasına kurye talebinizi günlük iletmeniz gerekir. Örneğin dün itibariyle kurye talebi ilettiniz ve kargo firması ürünü almaya gelemediyse, bugün tekrar talep iletmelisiniz.
       
      Yurtiçi Kargo’ya aşağıdaki yöntemlerden biriyle ulaşabilirsiniz. Gönderim aşamasında kargo görevlisine gönderi kodunuzla birlikte alıcının Hepsiburada olduğunu belirtmeniz yeterlidir.


      • Yurtiçi Kargo çağrı merkezini (444 99 99) arayarak adresinize kurye talep edebilir,
      • Yurtiçi Kargo'nun web sitesinde “Gönderi Yap” menüsü altındaki “Tıkla Gönder” servisini kullanarak online kurye talep edebilir,
      Web sitesi üzerinden bireysel internet şubesine kayıt olarak online gönderi yapabilir,
      Buradan size en yakın Yurtiçi Kargo şubesinin adresini öğrenerek doğrudan şubeye teslim edebilirsiniz.

       

      Sorun yaşarsanız üyeliğiniz aracılığıyla "Bize sorun" sayfasından, Webchat uygulaması aracılığıyla online olarak veya 0850 252 40 00 no'lu müşteri hizmetlerimizden bize ulaşarak yardım alabilirsiniz.

  • Para iadem henüz yapılmadı.
    • Para iadeniz, alışverişinizde kullanmış olduğunuz kredi kartı veya banka hesabınıza iadenizin onaylandığı anda otomatik olarak yapılır. Hepsiburada tarafından iade işlemi bankanıza yapıldığı an, hesabınıza tanımlı olan e-posta adresinize işlem detaylarını gösteren bir dekont gönderilir. Bu dekontu içeren e-posta elinize ulaştıysa, Hepsiburada tarafından bankanıza iade ödemesi kesin olarak yapılmış demektir.
       
      İade işleminin banka veya kart hesabınıza yansıma süresi ise bankanızın işlem sürecine göre değişkenlik gösterir. Bankaların  para iadesini hesabınıza yansıtma sürelerini görmek için tıklayın.

       

      Ödeme şekli havale/EFT olan siparişlerin geri ödeme işlemi IBAN üzerinden gerçekleşirken, geri ödeme işleminin tamamlanabilmesi için üyelik sayfanız üzerinden IBAN numarası kaydetmeniz gerekmektedir.

       

      Eğer sorun yaşarsanız üyeliğiniz aracılığıyla "Bize sorun" sayfasından, Webchat uygulaması aracılığıyla online olarak veya 0850 252 40 00 no'lu müşteri hizmetlerimizden bize ulaşarak yardım alabilirsiniz.
       
      Lütfen dekontun size ulaşmasından itibaren bankanıza ait minimum süreyi kontrol edin. Bu sürenin ardından hesabınızda iade tutarını hala göremiyorsanız, dekontta belirtilen bilgilerle bankanıza başvurun.
       
      NOT:
       
      Taksitli Ödemeler

      Taksitli kredi kartı ödemelerinin iadesinde tutarın tamamı kredi kartınızın bankasına tek seferde ödenir. Bu aşamadan sonra banka, bu tutarı kredi kartınıza her ay taksit tutarı kadar yatırır ve çeker (ekstreye + ve – olarak yansır). Bu işlem, taksit sayısı kadar ay devam eder. Eğer iadeden önce 1 veya 2. taksit vb. ödemişseniz en son 1 ve 2 . taksiti hesabınıza yatırır fakat diğerlerinde olduğu gibi bu tutarları hem yatırıp, hem de çekmez, sadece ekstreye +taksit tutarı kadar meblağ yatırılır.
       
      Hediye Çeki Kullanılan Siparişler

      İade/iptal işlemi yapılan ürünlerde kullandığınız hediye çeki bedeli, üyelik sayfanıza ayrı bir çek olarak yeniden tanımlanır.

  • Para iadem taksitle yapılıyor.
    • Taksitlendirilmiş kredi kartı alışverişi iadelerinde tutarın tamamı, sahibi olduğunuz kredi kartının bankasına tek seferde ödenir. Bu aşamadan sonra banka, bu tutarı kredi kartınıza her ay taksit tutarı kadar yatırır ve çeker (ekstreye + ve – olarak yansır). Bu işlem taksit sayısı kadar ay süresince devam eder.

      Eğer iadeden önce örneğin 1 ve 2. taksiti ödediyseniz, banka en son 1 ve 2. taksidi hesabınıza yatırır fakat diğerlerinde olduğu gibi çekim yapmaz, sadece + taksit tutarı kadar meblağ yatırır. Bu tutarları ödeme yapacağınız aya ait kredi kartı ekstrenizde + bakiye olarak görebilirsiniz. Detaylı bilgi için bankanız ile iletişime geçebilirsiniz.

  • Ürünü gönderdim, iadem ne zaman yapılır?
    • Ürün tarafımıza ulaştıktan sonra iade koşullarına uygunluğu incelenir ve işleminiz 2 iş günü içinde sonuçlandırılır. İşlem sürecinizi üyelik girişi yaptıktan sonra sağ üst bölümde bulunan "Hesabım" sayfanızda yer alan "Kolay İade-Başvuru Takibi" bölümünden veya buraya tıklayarak takip edebilirsiniz.


      Başvurunuz sırasında sorun yaşarsanız üyeliğinizle "Bize sorun" sayfasından, Webchat uygulaması aracılığıyla online olarak veya 0850 252 40 00 numaralı müşteri hizmetlerimizden bize ulaşarak yardım alabilirsiniz.