Tarihi Mezopotamya ve Mısır medeniyetlerine kadar uzanan parfüm, günlük hayatın olmazsa olmazlarından. Bir dönem Fransızların kötü kokuyu engellemek ve saklamak amacıyla kullandıkları parfüm 19. yüzyıldan itibaren insanların alışkanlıkları hatta zorunlulukları arasında yer alıyor.

Parfümler

Ruh halinizi yansıtan, teninize ve tarzınıza yakışan parfümü bulmak tahmin ettiğiniz kadar kolay olmayabiliyor. Vücudun kimyasına göre değişen parfümün ten üzerinde nasıl bir etki bırakacağı da beslenme alışkanlıklarınıza, strese ve hormonal farklılıklara göre değişiyor. Bu da demektir ki her parfüm herkeste aynı etkiyi yaratmaz. Bu nedenle parfüm alırken kendi teninize uygun olması ve vücut kimyanızla uyum içinde olması oldukça önemli. Seçtiğiniz kokular kişiliğinizi yansıtmakla kalmayacak sizin için insanlar üzerinde hatırlanma duygusu da bırakacaktır.

Parfümde zaman ilerledikçe sırayla birbirinin önüne geçerek kokladığınız koku katmanlarıdır notalar. Üst, orta ve alt olarak ayrılan notaların arasında en hafif ve geçici olarak duyduğunuz koku üst notalardır, hani bir parfümü sıktığınız anda burnunuzun hissettiği ilk koku. Bu aşama her ne kadar parfüm seçiminde en önemli kısım olsa da en çabuk uçup giden kokular da bunlardır. Genellikle hafif meyveler ve narenciyelere yer verilen bu koku katmanından sonra orta notalar gelir. Parfümü sıktığınız ilk 20 dakikadan sonra üst notalar uçup gider ve parfümün özü olan orta notalarla baş başa bırakır sizi. Genellikle çiçek ve meyve kokularının karışımından oluşan bu notalar baharat esintileriyle de güçlendirilebilirler. Bu aşamada parfümün en güzel ve en baş döndürücü kokusunu alırsınız. Bir anlamda bir parfümün teması orta notalardır. Orta notalar son bulup yerini alt notalara bırakınca parfümünüzün kalıcılığını niteleyen alt notalara sıra geldi demektir. Alt notaların performansı parfümün kalıcılık kriterini belirler. Parfümün etkisini uzun süre devam ettirme görevini üstlenen alt notalar tamamen ürünün kalitesine ve tenle olan uyumuna göre değişir. En popüler alt notalar ise genellikle sedir ağacı, sandal ağacı ve vanilyadan oluşur.

Doğru Parfüm Seçiminin Önemi

Parfümler gündüz ve gece olarak farklı tercih edilmelidir. Günlük kullanımda daha yumuşak ve hafif kokulara yer verilirken geceleri daha kalıcı ve ağır kokular tercih edilebilir. Saçların kokuyu emme gibi bir özelliği olduğu için saçlar parfümü taşıma ve yayma konusunda çok başarılıdırlar. Kan dolaşımının yoğun olduğu bölgelerde parfümü dağılımı da çok yoğundur. El bileği, ense, şakaklar, ayak bilekleri ve köprücük kemiği gibi bölgeler kan dolaşımının hızlı olduğu bölgeler olduğundan parfüm kullanımı için de çok uygundur. Bilinenin aksine kulak arkası, parfüm kullanımı için oldukça kötü bir tercihtir. Bu bölgede yağ bezeleri bulunmadığı için parfüm cildi kurutabilir ve yaşlanma etkisi gösterebilir. Parfümün kalıcılığı sadece uygulanan bölge ile alakalı değil tenin yapısıyla da ilgilidir. Nemli bir cilde sürülen parfümün etkisi ve kalıcılığı daha yoğundur. Bu nedenle duş sonrası parfüm kullanımı tercih edilmeli, hatta öncesinde vücut losyonu uygulanarak parfümün kalıcılığı arttırılmalıdır. Sıcaklık ve ışık parfüm düşmanı olduğu için özellikle güneşlenirken parfüm kullanımından uzak durulmalıdır. Parfüm sürüldükten sonra yapılan en büyük hata, örneğin bilek içi uygulamalarında ovuşturmaktır. Bu hareket parfüm moleküllerinin yapısını bozarak kokuda değişikliklere ve bozulmalara neden olabilir. Yakın mesafeden sıkılan parfümler kıyafetler üzerinde leke oluşumu yapabileceğinden daha uzak mesafelerden uygulanmalı ya da havaya sıkarak kıyafetlerin parfümden etkilenmesi sağlanmalıdır.

Teninizle ve ruhunuzla bütünleşen, kalıcılığı uzun süre giden bir parfüm aynı zamanda imzanız halini alacak ve sizi yansıtarak daha da akılda kalıcı yapacaktır.

Parfüm Fiyatları ve Çeşitleri

6.483 ürün var
  1. Markalar A-Z
    1. Avon
    2. Calvin Klein
    3. Oriflame
    4. Adidas
    5. Dior
    6. Givenchy
    7. Yves Saint Laurent
    8. Bvlgari
    9. Burberry
    10. Kenzo
    11. Victoria's Secret
    12. Hermes
    13. Carolina Herrera
    14. Hugo Boss
    15. Paco Robanne
    16. Lancome
    17. Chanel
    18. Diesel
    19. Versace
    20. Gucci
  2. Parfüm Türü
    1. EDT
    2. EDP
    3. EDO
    4. EDC
    5. Deodorant
    6. Aftershave
  3. Fiyat Aralığı
    -
  4. Ürün Puanı
  5. Fırsat Ürünleri
  6. Satıcı A-Z
  7. Parfüm Mililitre A-Z
DSACategoryId/60001547/2147483603/341406
BAŞA DÖN